Administrator – EPP Office – Symetris Business Park Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
ul. Konstruktorska 12a, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego
przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Przedsiębiorców, pod numerem KRS 0000404690, NIP 5252523071 (dalej: „Spółka” lub „Administrator”)
Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do
zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną,
genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o
lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz
innej podobnej technologii.
Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo
kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.
PRZETWARZANIE DANYCH W ZWIĄZKU Z KORZYSTANIEM Z SERWISU
W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do
świadczenia poszczególnych oferowanych usług, a także informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie.
Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych gromadzonych podczas
korzystania z Serwisu przez Użytkownika.
CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE
Korzystanie z serwisu
Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz
informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies czy innych podobnych technologii), przetwarzane są
przez Administratora:
w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom treści
gromadzonych w Serwisie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania
do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
w celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest prawnie
uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz
aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i
świadczonych usług;
w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą
prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f
RODO), polegający na ochronie jego praw;
Aktywność Użytkownika w Serwisie, w tym jego Dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych
(specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego
informację o zdarzeniach i działaniach, które dotyczą systemu informatycznego służącego do świadczenia
usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach
związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych,
administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym
systemem, a także w celach analitycznych i statystycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania
jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
PLIKI COOKIES ORAZ PODOBNA TECHNOLOGIA
Pliki cookies to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego Serwis.
Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie
odwiedzin Użytkownika w Serwisie i dokonywanych przez niego czynności.
Cookies „serwisowe”.
Administrator wykorzystuje tzw. cookie serwisowe przede wszystkim w celu dostarczania Użytkownikowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług. W związku z tym Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi analityczne i statystyczne korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują:
pliki cookies z danymi wprowadzanymi przez Użytkownika (identyfikator sesji) na czas trwania
sesji (ang. user input cookies);
uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania na czas
trwania sesji (ang. authentication cookies);
pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w
zakresie uwierzytelniania (ang. user centric security cookies);
sesyjne pliki cookies odtwarzaczy multimedialnych (np. pliki cookies odtwarzacza flash), na czas
trwania sesji (ang. multimedia player session cookies);
trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu Użytkownika na czas trwania sesji lub
nieco dłużej (ang. user interface customization cookies).
NARZĘDZIA ANALITYCZNE I MARKETINGOWE STOSOWANE PRZEZ PARTNERÓW ADMINISTRATORA
Administrator oraz jego Partnerzy stosują różne rozwiązania i narzędzia wykorzystywane dla celów
analitycznych. Poniżej znajdują się podstawowe informacje na temat tych narzędzi. Szczegółowe informacje
w tym zakresie można natomiast znaleźć w polityce prywatności danego partnera.
Wtyczki społecznościowe
W Serwisie wykorzystywane są wtyczki portalu społecznościowego (LinkedIn), Wtyczki pozwalają
Użytkownikowi na udostępnienie treści publikowanych w Serwisie w wybranym portalu
społecznościowym. Stosowanie w Serwisie wtyczek powoduje, że dany serwis społecznościowy
otrzymuje informacje o korzystaniu z Serwisu przez Użytkownika i może przypisać je do profilu
Użytkownika tworzonego w danym portalu społecznościowym. Administrator nie posiada wiedzy na
temat celu i zakresu zbierania danych przez portale społecznościowe. Szczegółowe informacje na
ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:
Wykorzystanie plików cookies w celu zbierania za ich pośrednictwem danych, w tym uzyskania dostępu do
danych zapisanych na urządzeniu Użytkownika, wymaga uzyskania zgody Użytkownika. Zgoda ta może być w
każdym momencie wycofana.
Zezwolenie nie jest wymagane jedynie w przypadku plików cookies, których stosowanie jest niezbędne do
świadczenia usługi telekomunikacyjnej (transmisja danych w celu wyświetlenia treści).
Wycofanie zgody na wykorzystanie plików cookies możliwe jest za pośrednictwem ustawień przeglądarki.
Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:
Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu
przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu wycofania
wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy
podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do
ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w
przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane
są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA
Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia,
ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem
przetwarzania danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną
Danych osobowych.
W zakresie, w jakim dane Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody, można tę zgodę wycofać w
dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem lub korzystając z funkcjonalności udostępnionych w
Serwisie.
Użytkownik ma prawo zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych dla celów marketingowych, jeśli
przetwarzanie odbywa się w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora, a także – z przyczyn
związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika – w innych przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania
danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (np. w związku z realizacją celów analitycznych i
statystycznych).
Więcej informacji o uprawnieniach wynikających z RODO znajduje się tutaj.
ODBIORCY DANYCH
W związku z realizacją usług Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności
dostawcom usług informatycznych, w szczególności usług hostingu, dostawcom odpowiedzialnym za obsługę
systemów informatycznych, dostawcom usług analitycznych, agencjom marketingowym (w zakresie usług
marketingowych) oraz podmiotom powiązanym z Administratorem, w tym spółkom z jego grupy kapitałowej.
W przypadku uzyskania zgody Użytkownika jego dane mogą zostać także udostępnione innym podmiotom do ich
własnych celów, w tym celów marketingowych.
Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym
organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na
odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EOG
Poziom ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego
zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko
wtedy, gdy jest to konieczne i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
współpracę z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których
została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia
odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych;
stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy;
w razie przekazywania danych do USA – współpracę z podmiotami uczestniczącymi w programie Tarcza
Prywatności (ang. Privacy Shield), zatwierdzonym decyzją Komisji Europejskiej.
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są
przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby
upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania.
Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie
przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty
współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy
przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.
DANE KONTAKTOWE
Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail rodo@epp-poland.com
Administrator wyznaczył Koordynatora Ochrony Danych Osobowych, z którym można skontaktować się poprzez
e-mail rodo@epp-poland.com w każdej sprawie dotyczącej
przetwarzania Danych osobowych.
ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI
Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.